pngflow.png

Executive Coaching

La o simplă căutare pe Google găsești un număr semnificativ de companii și persoane care activează în executive coaching. Există diverse abordări și este important ca fiecare să o găsească pe cea care i se potrivește. 

Popularitatea în creștere a coaching-ului se datorează schimbărilor dramatice prin care trec organizațiile – pandemie, dezvoltarea tehnologiei, globalizare, modele culturale, ecologie etc. Toate acestea au un impact asupra organizațiilor.

Deși este un demers psihologic, coaching-ul este diferit de psihoterapie, prin faptul că reprezintă un proces de dezvoltare și nu o formă de tratament al tulburărilor emoționale. A avea cunoștințe de psihologie, chiar psihoterapie reprezintă un plus. 

O parte din temele cu care vin clienții la coaching sunt: relații dificile, stres, demotivare, nevoi de dezvoltare reieșite din procesele de evaluare, rezistență la schimbare, nevoia de a crește rezultatele, dorința de a promova, o mai bună înțelegerea a celorlalți etc.

pngflow.png

Simplu spus, luăm în calcul două dimensiuni. Pe de o parte punem problema sistemului din care face parte clientul, unde sistem poate însemna echipă, organizație, industrie sau chiar nivel național / internațional. Pe de altă parte, abordarea psihodinamică presupune identificarea și înțelegerea aspectelor emoționale - nespuse, negândite, negate sau reprimate. Modul acesta de a privi situația, atât din interior către exterior, dar și dinspre exterior către interior, reprezintă unicitatea acestei abordări. 

Executive coaching înseamnă, în primul rând, o relație unul la unul între un coach și un lider/manager. Scopul acestei relații este eficacitatea managerului/leaderului în rolul pe care îl deține în organizație. Nu trebuie să uităm nici organizația din care face parte liderul și care susține procesul.

Înțelegerea de care beneficiază clientul în cadrul procesului de coaching este baza pentru a stabili strategii și acțiuni în scopul obținerii performanței dorite. În cadrul procesului aducem mai aproape persoana (cu abilitățile, interesele, emoțiile, motivațiile și dorințele sale), rolul (așa cum este el definit în relație cu sarcina de lucru și scopul organizației) și organizația ca sistem de părți interconectate în contextul în care se află.  

OU_icon_textbubble_b.png

Scrie-ne!

Suntem aici pentru a crea împreună soluția potrivită pentru nevoile tale. În proiectele noastre explorăm atât aspectele văzute, cât și pe cele nevăzute pentru a ajuta liderii, echipele și organizațiile sa aibă succes.

Previous
Previous

Consultanță

Next
Next

Training