Angajaţii care nu se înţeleg cu şefii au un risc mai mare de îmbolnăvire





Fjords

Articol de: Mihaela Pascari, Ziarul Financiar

Mediul şi condiţiile de lucru, responsabilităţile din contractul de muncă, precum şi relaţia cu şeful direct sunt câţiva dintre factorii care pot provoca anxietate sau alte tipuri de boli angajaţilor care nu sunt mul­ţumiţi de aceste aspecte la locul de muncă. De aceea, companiile încearcă să stopeze riscurile de îmbol­năvire a salariaţilor prin diverse metode de motivare, precum masaje la birou, crearea de spaţii de rela­xare şi chiar şedinţe de consi­liere psiho­logică.

Factorii de stres sunt pro­bleme struc­turale printre care se numără aspecte precum comu­nicarea nepo­trivită, conţinutul muncii, natura relaţiilor cu superiorii, calitatea cli­matului psihosocial şi evoluţia perspectivei de carieră. De ase­menea, cei care nu au o relaţie fa­vorabilă cu şeful au cu 24% mai mare riscul de a suferi probleme severe de inimă. Iar dacă lucrează cu acel manager mai mult de 4 ani, riscul este cu 39% mai mare“, a spus Carmen Mardale, trainer şi coach în cadrul companiei de training Exec-Edu, în cadrul unui eveniment organizat săptămâna trecută.